AHHH MITT HUVUD GÅR AHHHAHH


DAGENS VILL MÅSTE HA...
Jag hitta dessa träklackar på nellt och blev kär! Skulle sitta fint nu i vinter. Dom kommer från Jeffrey Campbell och ligger på 1895 riksdaler.

WEEKDAYBOY



Kärlek till de små händelserna i livet...
Kläderna kommer från underbara Weekday och det är min favorit höst/vinter kombiantion! Allt finns i butik nu och bör köpas tycker jag. Hoppas ni gillar det!

KYSSAR

BACKSTAGE PÅ DAGENS MODEVISNING







Kuligt...
Idag gick vi modevisning för skolan på gymnasiemässan, riktigt roligt men nu ligger jag hemma och håller på att somna med sådana tovor i mitt hår att jag vågar inte änns börja kamma ur det!

KYSSAR

VET INTE RIKTIGT VAD JAG SKA SÄGA...






Att driva med sig själv...
MODELLER FÖR EN DAG
Vi fick vara modeller för en dag iskolan vad tycker ni om resultatet?

Efter modevisningen åkte jag och Fanny hem till mig och nu myser vi här i min säng! med tuperathår och knasig humor.

KYSSAR TILL ER FRÅN MIG OCH FANNY VI LOVAR ATT VI ÄR SUPER DUPER ROLIGA PÅ RIKTIGT!

WHEN A MAN LOVE'S A WOMEN


Vill bära dom på min nästipp... (kan man säga så?)
Ett måste i sommar är clubmaster, tycker dom är så sjukt snygga! Och ni killar, det är bara att inskaffa. Ray-ban wayfarers och ett par clubmasters känns lite som ett måste! Finns inget snyggare på er killar. Dom finns att köpa lite överallt bla NK. Beyond retro har även kopior för en liten minder slant även dom är riktigt snygga, sist jag var där hade de röda, gula. gröna mm även svarta. Jag tycker man ska fåga satsa på någon färg.



KYSSAR

Idag
Jag har vandrat runt i mina nya röda(klackar) hela dan och har inte fått ont, förutom när jag ramla på rumpan utomhus i en snödriva, det gjorde lite ont.
Sen blev det lidingö mys, träffa min lilla guldklimp! 

BILDER FRÅN BÄSTA DAGEN I VECKAN





FLYG... 
Visst blev dom häftiga , jag och min super hero vilma !
kyss(ebär)


GYMNASIEMÄSSAN ETT ÅR SENARE


Den väg du väljer, är den väg du vandrar iväg från mig...
Det blir gymnasiemässan istället för skolan precis som för exakt ett år sen. Men nu istället ska jag stå i det båset som jag kollade på med längtande blick förra året.
Vad ska man ha på sig en dag som denna?

KYSSAR


(skulle publiceras imorse)


H&M GRAND OPENING I AMSTERDAM



Ganska maffigt måste jag ändå säga!

KYSSAR

HÄR KOMMER JAG OCH MINA NELLY SKOR!


När jag går därifrån, utan ett ord så vet vi båda två...
Hela dagen slutade med att jag hämtade mina efter längtade nelly skor som kom idag! Och sköna är dom!
Jag har haft på mig dom enda sen jag kom hem, och samtidigt lyssnat på min absoluta favorit Melissa Horn!

Långa nätter, där ute finns en värld av långa nätter
och jag sitter vid fönstret i mitt rum och blickar ut över stadens alla ljus

Där går Klara och tindrar som en stjärna för att vara,
med sin Fabian få vara och gå hem till varann och älska lite grann som bara kära kan

Och där sitter Sara, söta lilla rara underbara, oskuldsfulla Sara
hon spar sig till en man som kan älska som bara kärlek kan

Säg, är det långa nätters fara att se det man vill se och var den man
vill vara och någon att ty sig till när långa nätter inte blir som man vill

Där går någon för att bara vara utan att förklara varför kärleken tar skada
när man älskar med varann på ett sätt som bara någon kan

Åh långa nätter, där ute finns så många långa nätter
och han ligger ner och vilar mot min arm, jag längtar bort ifrån hans
kyla och hans famn, till långa nätter, till långa nätter

Säg, är det långa nätters fara att se det man vill se och var den man
vill vara och någon att ty sig till när långa nätter inte gör som man vill

Åh långa nätter
Långa nätter
Långa nätter
Åh så långa nätter
Långa nätter
Långa nätter
Åh så långa nätter

Långa nätter

KYSSAR TILL DIG


JAG ÄLSKAR NÄR NI KOMMENTERAR!



Dagens val utomhus...
Balkongen gör nytta när man glömmer att ta ett foto påväg hem! Idag träffa jag chefen för modellagenturen Nisch, vilket var lite pirrigt men kul. Vi i prata lite och sen fotades jag dom var verkligen trevliga, dom ska höra av sig nästa vecka så jag antar att ni får veta mer då. Jag kan fortfarande inte förstå att det hände!

Jag älskar verkligen när ni kommenterar!

KYSSAR

ÖVERLYCKLIG MEN ÄNDÅ LITE RÄDD



Har ni hört på makan...
Olle tog ju massa bilder på mig i söndags och nu har chefen för modeagenturen Nisch hört av sig till honom och sa att han ville träffa mig! MIG lilla jag! Jag trodde inte att det va sant när jag såg det! Sen vet jag ju inte hur det blir men man måste ju ändå bli lite överlycklig!

KYSSAR


LANVIN IS SOLD OUT!



Dumma beslut...
Det finns verkligen inge kvar! Jo några kepsar och någon fluga. Jag hann verkligen inte med! jag ångrar mig att jag inte skippa skolan och åkte in till stan med adam...

KYSS

LYCKLIG TJEJ

lyckan som sjunger i mitt bröst är melodin du går och nynnar på, melodin jag nynnar på är inte den samma den är bättre och har mer mening. att sväva på rosa måln när en människa som du går berevid mig är inte svårt.

kyss

ATT KUNNA ALLT OM 60-TAL





Fuckteckning...
Sitter på fackteckningen nu och läser på om 20 och 60- talet. Men efter min sömn i natt, är det trögt och får jag inte in något i min lilla söta hjärna!?  I bland känner jag bara att jag älskar min skola...

KÄRLEK TILL ER


HATKÄRLEK



Acne...
Jag har en riktig hatkärlek till dessa Acne skor! De är tvåa på min önskelista.
De till vänster kostar 4995 riksdaler och de till höger ligger på 3495 riksdaler.

PUSS


OM TRE DAGAR STÅR DOM PÅ MIN SKO HYLLA!


Rött är sött...
Jag har klickat hem de röda småsöta, men om dom sitter fint klickar jag nog hem de beigea.
Dom kommer från nelly.

De röda kommer passa perfect till svarta jeans och svart topp.

KYSS

SNEAK PEAK PÅ DAGENS PLÅTNING






Vad tycker ni...
Kolla in olles blogg http://www.radarzine.com/blogg/olleedvard/

KYSSAR

HEMMA FRÅN PLÅTNINGEN


Blixt,blixt,blixt...
Olle har plåtat mig hela dan, och måste säga att resultatet blev riktigt bra! kanske för att olle är bäst

KYSSAR


FEBER, HOSTA OCH DYSLEXI



"Backstage" under modevisningen...
Fösöker läsa lite till skolan men det går inte så bra, ordet publicitet blev nyss populärt...

KYSS


FÖRSTA MODEVISNINGEN

Jag har så mycket att berätta och visa er att jag vet inte hur jag ska göra! men vi börjar så här...

Ja vart ska jag börja... kanske från början...

Igår var det modevisning och nerverna var på topp! visningarna började 17 och slutade 20. Jag gick för en kompis i klassen (cecilia) underbar tjej!

Det va så sjukt nervöst innan allt börja men så otroligt roligt! jag kan inte göra något annat än att längta till nästa modevisning! Jag är så lycklig att jag har fått den här möjligheten! och så roligt att få uppleva den med nära och kära!

KYSSAR TILL ER!

(bilderna kommer från kompisar på facebook)

20TAL, 5OTAL OCH SAFT


Klädesdräktens historia...
Läxorna nu är inte riktigt som dom var förut, sitter och läser på om 20 och 50 talet. Det är så mycket lättare att att plugga när det handlar om något man är intresserad av, jag har till och med gott till biblioteket för att låna böcker!



20tal-
Funktionalismen växer fram efter kriget, Coco Chanel lanserar jersyn och även den lilla svarta (enkelhet).
Visste ni att... Hatten hade stor betydelse man kunde se om flickan var ogift, men redan förlovad, gift eller fri och levnadsgal bara genom hur rosetten var knuten.
(hatt 1- ogift, men redan förlovad, hatt 2- gift, hatt 3- fri och levnadsglad)



50tal-
Coco Chanel slår igenom med Chanel-dräkten, jersey används mycket, A-linjen H-linjen y.linjen lanseras av Dior.
Visste ni att... Under de vida kjolarna hade man ofta en eller flera nylonunderkjolar, gärna med pastellfärgade volanger. De doppades i sockerlösning och  hängdes att dropptorka för att få den rätta styvheten.

Vilken hatt skulle ni vilja bära just nu? ogift, men reda förlovad? gift? eller fri och levnadsgald? jag vet vilken jag skulle välja!

KYSSAR!


DAGENS KAP!




Sitter i mitt tomma vardagsrum och sjunger med till spotify. fast jag har hela vardagsrummet för mig själv finner ni mig i ett av hörnen. I need love, love to ease my mind I need to find, find someone to call mine, but mama said...
Det blev fynd på barnavdelningen, ett par riktigt söta örhängen från H&M fick följa med mig hem. Rosorna kommer att passa till sommaren. De kostade ändast 20 riksdaler men med min rabatt blev det 15 riksdaler.

KYSSAR


TRE KOMBINATIONER, EN TJEJ



Min nya klänning och jag har blivit förälskade...
Farsdag började med frukost och paket, sen begav vi oss till grand antik och sen blev det en snabbis på stan. Efter att min underbara vän vilma kom med sin till skolan har jag letat efter en själv och nu just idag hitta jag den! min alldeles egna kommande sommarfavorit.

Klänningen kommer från H&M och kostar 299 riksdaler




1.
jag börjar verkligen längta tillbak till sommaren, det jag har på mig är mammas gamla jeans jacka som jag hitta i källeren, klänningen, mina wayfarer, mina favorit skor från zara och väskan chanel
Tillfälle- Det här kommer jag komma i till skolan i sommar.




2.
En sval sommarkväll kommer det här sitta finfint! stickade tröjan kommer från berska, klänningen, träklackarna är från zara och väskan är en balenciaga.
Tillfälle- grillning/myspys utomhus eller skolan



3.
Det här passar perfect nu i höst/vinter, koftan kommer från zara, klänningen, strumpbyxorna är riktiga H&M strumpisar och skorna köpte jag i istanbul
Tillfälle- skolan och en kall vinterdag

Hoppas ni gilla det! tänkte att jag skulle göra sånna här varje söndag!

KYSSAR


FREDAGS NJUTNINGEN





Its all about the money, its all about the dum dum duh dee dum dum...
Min fredag tillbringas i min nya jacka i soffan, mys pys! men det börjar bli riktigt varmt...

KYSSAR

VÅR UNDERBARA DANIEL ADAMS-RAY

Beurtil Shirt

Till er killar...
Vi alla känner till Daniel pga hans låtar och Snook. Men musik är inte det ända han hållt/håller på med Daniel startade sitt modevarumärket (2007) med modedesignern Nette Sandström. Märket finns bla i Oslo, Köpenhamn, Berlin, Wien, Peking och kommer snart till svergie men undertiden får vi nöja oss med deras webbshop men den har tyvärr bara herr.

KYSSAR


TANKARNA VI HADE



Här kommer dagens val...
Det fick bli två favoriter
Min nya stickade tröja- Bershka (istanbul)
Kjol- H&M

(Jag älskar jordnära färger som beige)

KYSSAR TILL ER


HUNGRIG



CHERRY...
Jag är riktigt sugen på cup caken på bilden, jag som inte gillar choklad muffins/cup cakes kanske är det för att min mage kurrar.
CHERRY KYSS


JAG VILL HETA SOM HENNE!



Courtney Love...
Det snyggaste namnet i historian är Courtney Love!

KYSSAR


KLOCKAN ÄR 06:15!!!



Grått, grått.GRÅTT...
Kom precis hem! allt jag längtar till är att få lägga mig i min säng och sova. Jag har stuttit och sytt i skolan från 20 går kväll lite 05 idag, vi har nämligen fått ett "hemligt uppdrag" men mer får jag tyvärr inte säga men jag lovar att ni inte behöver vänta länge tills ni vet!
KYSSAR


TRÖTT, TRÖTTARE, TRÖTTAST




Så är för dom som är trötta...
trött! tänkte bara uppdatera mig med att säga att jag har fått clownläppar underdan!

STORA BLÖTA KYSSAR

GULT ÄR FULT!




Varför är beyond retro påsarna gula...
(Kom ihåga att ett skratt förlänger ditt liv!)
Idag invigde jag mina nya istanbulklackar, och jag har ont! Vid 13 drog jag mig upp ur sängen och mötte sandra inne i stan för ett långt besök på beyond retro! Sandra blev en päls rikare och jag ett förlängt liv rikare!

Dagens val blev
mina sista par av jeans- H&M (alla har gått sönder)
linne- H&M det med
mocka jacka- Zara
SKOR- de nya istanbul skorna! ( lucka bubblar inombords)
KYSSAR


ETT SÖNDER LÅS OCH ETT BORTGLÖMT NAMN



Nu efter en halv timme har jag äntligen fått upp mitt lås på resväskan. Häligt att vara hemma igen! Istanbul har varit helt underbart. Vi har shoppat, dansat och varit på hamam! Det kommer blider från shoppingen imorgon.

KYSSAR

EN BRUNETT OCH TRE BLONDISAR



Nu blir det istanbul! åker inte till stan snart för att möta upp dom och sen blir det arlanda!

KYSSAR SVERIGE

RSS 2.0