KAN MAN VARA MER AVUNDSJUK!


Om man ändå fick vara där...

Fick ett sms av mamma idag som befinner sig i New York nu att hon bor på samma hotel som dom spelar in Gossip girl så alla skådespelare är där!!!

KYSSAR TILL ER ALLA


HJÄLP MIG!



Så vad blir det...
Jag funderar på att klippa håret till nyckelbenet eller lugg! så vad tycker ni? behöver er hjälp!

KYSSAR TILL ER

MONDAY TOMORROW BABIES!



Sammanfattningen...
Éfter en båttur till skärgården, potatis plockning och jord under naglarna är jag hemma i kära Stockholm!

Ifredags var det "fest" med de underbara tjejerna i min klass! på Bilden ser ni vad jag hade på mig.

Top- Jimmy choo by H&M
Jeans- Miss Sixty (R.I.P) Ni får se lite senar vad som har hänt med mina älsklingar.


(bilderna av mig som jag har klippt ur är tagna av sandra, hon har även en underbar blogg som ni bara måste läsa! http://piffad.blogg.se/)

KYSSAR FRÅN ÄLSKLING! LILLA JAG!


JAG VILL INTE, JAG VILL INTE, JAG VILL INTE!



Allvaret har börjat...
Idag va första riktiga dagen i skolan tre timmars svenska och tre timmars mönsterkonstruktion! Jag har lärt mig hur man måttar korrekt, det finns många regler. Imorgon blir det idrottsdag! Höghöjdsbana och jag är skit rädd för höjder!!!

KYSSAR TILL ER


ALEXANDER FUCKING MCQUEEN!



Gårdagens hemlighet...
Så vad fanns i min lilla NK påse? Mitt underbara Alexander McQueen armband! Så det i förrgår och det blev ett måste! Det är med stålthet jag kommer bära min Alexander McQueen!


KYSSAR OCH PUSSAR OCH EN KRAM!


CHAMPAGNE RISOTO OCH EN NK PÅSE


A secret that will be told...
Så vad kan det finnas i denna lilla söta NK påse??? Det får ni veta imorgon kära vänner.  Man kan beskriva min lördag med två ord... skön dag. Shopping- lilla NK påsen, middag- Champagne risoto mums!


KYSSAR TILL ER ALLA SHOPPING FREAKS



SWEDEN I LOVE YOU!

Okej okej boys and girls...
Nu kör vi på en satsning!!! Så vad ska jag göra med ett par GULochBLÅ??? Det är en hemlis som ni får reda på om ett par timmar! Först ska jag bara hitta dom!

KYSSAR TILL ER UNDERBARA!

DROP FACE


Snygg...

Gissa vem jag träffade idag på söder? JOOO Moneybrother!!!!!! Jag säger bara ett ord SNYGG! okej två till  snygg snygg! Allt med hnm är snyggt, hans klädstil, hans musik ja allt och han är sååå snygg i verkligheten!

KYSSAR TILL ER!


PATTI PATTI PATTI



Veckans look a like is...
Stephanie Pratt från The hills som ni alla vet! Stephanie är född i LA och är syster till Spencer Pratt. Hon är mest känd för sin roll i The Hills.

Klänning- Eden och den hittar du på nelly.se
Skor- Miss KG, vet ni hur svårt det är att hitta ett par snygga pumps på nättet! super svårt! asos.com
Nagellack- H&Ms egna hittar du i H&M butikerna
Hårfärg- Schwarzkopf finns på HM och i de flesta livsmedelsbutiker.


KYSSAR TILL ER UNDERBARA MÄNNISKOR!


EVERY STORY HAS AN END, BUT FOR ME ITS JUST A NEW BEGINNING


Det börjar närma sig...
Imorgon börjar skolan och då kommer bloggen börja rulla ordentligt! jag lovar!
Det har varit en trevlig dag med faster, då jag inte hunnit med så mycket. Jag har fixat litte till skolstarten, så nu är min filofax(almanacka) helt full proppad med massa papper.

Panik! Imorgon är första dan på gymnasiet och jag vet inte vad jag ska ha på mig!



KYSSAR TILL ER


UTAN DINA ANDETAG



Lyssna bara...
Åhh den här låten är så underbar! kan inte sluta lyssna på den. Det finns inte så mycket mer att säga om den.

KYSSAR OCH GOD NATT!

EVERY GIRL HAS THE RIGHT OF TERMINALLY STYLISH SHOES!



Ibland har man tur...
söta söta söta och chica är de som tidningen! Nådde klimax när jag stoppade ner foten i den första skon, ahhhhh. Så inga problem att plocka upp kortet för betalning.

Så vart kommer mina underbara små varelser från? Miu miu? prada? marc jacobs? nej monki! för 450 riksdaler.


KYSSAR TILL ER UNDERBARA MÄNNISKOR!


KYSSAR




Nu bilr det shopping för min del! vi får se vad jag kommer hem med! en ledtråd det jag är ute efter finns i den nya CHIC!

REDO FÖR ETT NYTT STEG I LIVET!

SVAR PÅ FRÅGAN...
Stilen/kläderna killen har är det första jag kollar på, enligt mig är det en viktig grej, det kan berätta ganska mycket om hur personen är, det gäller även hos oss tjejer! Något jag har svårt för att mjukisbyxor till vardag men jag skiter fullsändigt i vilka märken han har på sig eller hur mycket de har kostat, utan det är kombinationen.

-Mjukisbyxor och en sönder sliten t-shirt  säger hej, jag bryr mig inte om vad jag har på mig, tar det första bästa bekväma!
-En skjorta och ett par väl sittande jeans säger hej, jag bryr mig om vad jag har på mig, men är avslappnad!

Men det handlar inte bara om vad han har för kläder på sig utan hur han bär upp dem, om du tror på din stil kommer andra göra det förr eller senare!

(Men om jag gillar killen kan jag nog stå ut med ganska mycket)


KYSSAR TILL ER


GLÄDJE SKRIK



Det bästa som finns...
Jag blir lika lycklig varje gång jag köper eller mamma kommer hem med en modetidning! När jag kom hem igår låg CHIC på bordet, jag säger bara en sak GLÄDJE SKRIK!

Åhhh så snyggt... Kate Beckinsales i klädd i en tweed ponsho cape ett par jeans och träklackar SÅ SNYGGT! me like! HÖSTEN HERE I COME!


KYSSAR TILL ALLA ER


FREDAG DEN 13, I LOVE YOU!



Här kommer dagens...
cooling! Det va ju en liten stor dag idag för jag var i min nya skola för första gången och man måste ju göra ett bra första intryck! här kommer dagens !dirty secret! efter färden från Norrtälje till Ropsten (var där kl. 8) och sen till Essingen, sprang jag upp och ner, höger och vänster i lägenheten svettig av panik att jag inte hade några kläder att ha på mig! efter en halv timmes letande med svett och tårar hittade jag en avslappnad, skön och chic kläd utsstyrsel!

Det fick bli
singoalla top- abercrombie & fitch (london)
Shortas- Rag Recycle (visby)


KYSSAR TILL ALLA ER DARLINGS!


KAN MAN SE PÅ EN MÄNNISKA OM HON ELLER HAN ÄR EN DYSELXIFASHIONISTOR ?



Svar på tal...

Fick en fråga för ganska länge sedan, kommer inte ihåg vem det var men frågan har stannat med mig, kan man se på en människa om hon eller han är dyselxifashionistor? svaret är uppenbart! självklart kan man det! vi alla dyselxifashionistor har en viss charm över oss! som inte ni vanliga människor har. Eller hur.


KYSSAR TILL ALLA ER


FÖRLÅT FÖR DÅLIG UPPDATERING!


Sorry...
Jag har varit på landet så jag har inte kunnat skriva.

Idag har jag varit på mitt gymnasium dom hade öppethus! då man kunde kolla runt lite och sen sy en uppgift. Det var jätte roligt och härligt. Tillbaka till uppgiften så skulle man ta ett second hand plag så jag valde en stickad tröja och tänkte göra en... det får ni se lite senare! en sak jag kan säga är att det kommer att bli haute couture!

KYSSAR TILL ER ALLA

FÖRSTA FRÅGAN!



måste...
Killen du gillar ha en snygg klädstil? mitt svar får ni fredag.


MY BOYFRIENDS SHIRT




Anna Selezneva...
Dagens look a like fick bli Anna Selezneva. Anna har varit model för Dior, Chanel, YSL och många många fler märken. Det jag gillar mest med henne är att hon blev upptäckt på McDonalds!

Jag gillar hennes snygga vardags chica stil. T-shirt under en my boyfriend skjorta och ett par lite slitna denim shorts, och väska ska vi inte börja prata om, en dröm som jag fortfarande väntar på att ska bli verklighet!

Skjorta- hittade jag på H&Ms hemsida
T-shirt- weekdays hemsida
Shortsen- drog jag till med lite extra det fick bli en va mina favoriter Abercrombie & fitch
Väska- chanel man kan inte ersätta en Chanel väska med någon billigare kopia! Chanel är alltid en Chanel.


KYSSAR!


THIS DAY I CHOOSE MY MAXI



Dagens oufit...
Idag valde jag lite mer avslapnad klädsel är ett stor fan av det! Jag körde på ett svart maxi linne mörkblå jacka/kavaj och cerisa ballerinor för att pigga ut allt det svarta.

Maxi linne- COS från london
Jacka/kavaj- H&M (mammas)
Ballerinor- Debbie (sturegallerian)
halsband- H&M
Väska- min nya vackra Gestue


KYSSAR TILL ALLA ER MODE ÄLSKLINGAR DÄR UTE!!!


DEN PERFECTA HÖSTVÄRMAREN



Min alldeles lilla egna duffel...
Älskar ni inte känlsan när man hittar den perfecta höstjackan? Jag blir helt varm inombords! I min påse som jag visade er igår finns min, den perfecta höstvärmaren! Min underbara duffel kostade 799 riksdaler. Dock ska jag byta ut knapparna till skinnknappar och då kommer den vara en höstdröm!



KYSSAR TILL ALLA MODE LOVERS DÄR UTE!

DAGS ATT HÅLLA UTSIKT ÖVER HÖST VÄRMARNA



Höstjackor...
Jag kommer att köra framförallt på trenchcoat/duffel looken till hösten! De jag gillar med de här tre jackorna är att det finns en blandning mellan trench och coat, and i love it! jag älskar den klockformade känslan på jackorna!

Det finns en liknade som den i mitten (Tommy hilfigers) på Zara för 999kr. Jag provade den idag och den satt som en smäck. Den är absolut värt vartenda öre av våra älskade riksdaler!



KYSSAR TILL ALLA ER MODE LOVERS DÄR UTE!


LYCKAN



Lunch med mamma och shopping..
Det har varit en härlig och lyckad shopping dag! Jag fick med mig en ganska stor påse hem från zara och vad som finns i den får ni veta lite senare...!


KYSSAR TILL ER MODE LOVERS DÄR UTE!!!

LOVE IT OR HATE IT



Burberry lyx...
En trogen gammal vän blir het i höst! Burberry intar plats med höstens stora IT jacka! Pilot jackan med den stora fårskinnskragen i en lätt tvistad klassisk modell, ett nåste ! 

Vi vanliga dödliga som inte har råd med dom exlusiva märkena får hålla ögona öppna för billigare varianter.
Bläddrade just igenom Cosmopolitan och såg att Lindex har en ganska bra variant (att bedömma av bilden) för
799:- Hoppas och tror att HM tar sitt ansvar och kommer även med en.


KYSSAR TILL ALLA ER MODE LOVERS DÄR UTE!


I LOVE YOU STELLA!





Stella McCartney you know what you are doing!
Någon som har överaskat mig med sin höstkollektion är 38åriga Stella McCartney, det verkar vara något med henne och hösten, det kanske är just det att hon föddes på hösten? Jag kan inte få nog av kollektionen! Hon har givit paljetter ett helt nytt uttryck.


KYSSAR TILL ALLA ER MODE ÄLSKARE DÄR UTE!


VISBY WORKS HIS MAGIC!



Hemma från visby! och tomhänt är jag inte!
I vintras när jag var i visby hamnade jag inne i en av få affärer som över lever vintern på Gotland! Tjejen som har den, har en otrolig förmåga att hitta rätt mix av bohemchic och klassisk lyx både dam och herr SNYGGTSooda har blivit ett självklart måste när jag är i visby.

Shorts- Rag Recycle 1015:- 500:- (jag kapade den på rea)
Väskan- Gestue 1499:-


KYSSAR TILL ALLA MODE LOVERS!


TACK MAMMA!

För några veckor sen åkte min mamma till london, och kom hem med en abercrombie påse! Jsg hade ett leende på mina läpper en hel vecka efter!

I påsen fanns det:
en singoallatop från abercrombie
sen en en annan påse från topshop där en spets top låg
ett halsband i skinn från COS (H&M lite exklusivare märke)
ett långt linne som når ner till marken från COS




KYSSAR


TO DIE FOR...



KYSSAR


DET KÄNDA VÄLKOMST INLÄGGET

  Ja vad ska jag börja med? som ni kanske har förstått så är det här en modeblogg men jag kommer även att skriva om hur det är att gå på ett lite mer extremt designgymnasie. Ni kommer att få följa mig genom shopping , roliga och eventuellt någon jobbig skoldag, ni kommer att få se mina mästerverk som jag kommer att tillverkar på skolan och mina tankar och ageranden. Självklart kommer ni att få njuta av tonnvis av härliga bilder och andra underbara saker! Så välkommen till mitt 16vårar liv precis i början av modevärlden där ute.


Lite om mig själv, jag heter Tinna och är 16 och har ett brinnande intresse för mode, (antar att ni har hört den förut) men det har inte varit historien hela tiden, när jag var liten ville jag bli docktor (kirurg) kassörska och prinsessa! Mitt urval av linjer och gymnsium var väldigt spritt när jag sökte i vår, först var det så klart designgymnasiet i Sickla sen entreprenör sen kom media och sist seglarutblidning. Jag har varit intresserad va kläder, skor och väskor, specielt väskor hela tiden men inte något överdrivet. Det var inte förr en några år sen intresses väcktes till liv på allvar!   Jag har alltid varit väldigt duktig att skapa och är kreativ. Jag sydde min egna bal klänning. Jag gick ut med MVG i bild och syslöjd. Jag fick även premium för skolans bästa elev i slöjd! Jag kunde inte tänka mig något bättre sätta att säga hejdå till högstadiet. Jag fick en bok Elsas mode. Jag har precis läst ut den och den var riktigt bra! det blev några tårar, pinsamma rader där kinderna blossar men mest av allt så blev det mycket skratt! En bok man måste läsa om man är förälskad i mode! nu sitter jag och väntar på bok nr 2! För lite mer än ett år sen fick jag diagnosen dyslexi den grövre varianten, så förlåt mig om det blir lite felstavningar här och där!




KYSSAR TILL ER!

RSS 2.0